Sunday, June 17, 2012

Cergas dan bertenaga walaupun berpuasa!

Mesti dah ramai yang start ganti puasa ataupun yang mengambil kesempatan menambah amal ibadat dengan berpuasa sunat semperna bulan Rejab dan Sya'ban kan? Alhamdulillah, semoga ibadah anda diterimaNya. Amalan berpuasa baik untuk kesihatan seperti yang dijelaskan dalam Al-Quran, namun penting untuk kita memastikan badan kita sihat untuk menjalankan ibadah ini tambahan pula saya masih menyusukan anak saya. Saya amalkan pengambilan suppliment untuk memastikan saya kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari ketika berpuasa. Saya kongsikan disini polar pemakanan saya ketika berpuasa.

BERSAHUR

1. Meal Shake/Protein – membekalkan tenaga kepada tubuh  di samping itu ia mengenyangkan
2. Performance Drink– mengekalkan cecair di dalam badan dan membantu mencegah penghidratan(prevent dehydration)
3. Vita-Lea – menentukan anda mendapat vitamin dan zat galian yang lengkap
4. Vitamin C – bertindak sebagai “pagar” penyakit/meningkatkan daya imunisasi badan untuk melawat penyakit
5. B-Complex – menukarkan makanan kepada tenaga, membantu proses metabolisma badan
 
BERBUKA

1. Performance Drink – mengantikan air yang telah hilang,memberi tenaga karbohidrat yang badan perlukan dan juga daya ketahanan serta keseimbangan unik elektrolit (balance of electrolytes) untuk mencegah penghidratan(dehydration)
2. Energizing Soy Protein – memberi anda tenaga yang anda perlukan sambil merasa kenyang
3. Vita-Lea – memberikan anda vitamin lengkap yang badan perlu
4. B-Complex – berfungsi seperti “spark-plug” membakar makanan kepada tenaga
5. Vitamin C – melindungi anda daripada serangan penyakit
6. Lecithin – membantu pecah lemak dan  proses penyerapan vitamin

  SELEPAS TARAWIH ? SEBELUM TIDUR

1. Performance Drink – mengekalkan cecair di dalam badan dan membantu mencegah penghidratan(prevent dehydration) dan mengantikan air yang telah hilang,memberi tenaga karbohidrat yang badan perlukan dan juga daya ketahanan serta keseimbangan unik elektrolit (balance of electrolytes) untuk mencegah penghidratan(dehydration)
2. GLA – membantu sistem hormon badan berfungsi dengan baik
3. Lecithin – pemecah lemak


Diatas adalah apa yang saya amalkan ketika berpuasa, sebab saya selalu ambil kesempatan ketika berpuasa untuk menurunkan berat badan yelah kan nnt raya nak nampak slim dan vogue gitew! Tahun ni adalah tahun pertama saya berpuasa bersama SHAKLEE. Sangat teruja. Anda boleh plan sendiri polar pemakanan anda berdasarkan kebaikan2 suppliment diatas. Kita sama2 tengok hasilnya nnt ye. 

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya dianiszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashopuntuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin

No comments:

Post a Comment