Monday, July 16, 2012

Kebaikan Vitamin C - Saya amalkan Sustained Release Vita C Shaklee!

Vitamin C bukanlah sesuatu yang asing, rasanya semua orang tahu tentang vitamin c, ye vitamin yang sumber semulajadinya dari buah-buahan sitrus seperti limau. Dulu saya pengamal vitamin di farmasi sbb kurang mendalami tentang nutrisi apa lagi nak amik tahu dengan mendalam tenatng vitamin. Tapi sejak menjadi pengamal vitamin semulajadi ni saya mmg cerewet tentang sumber vitamin untuk saya dan keluarga terutama untuk anak2. Saya mesti pastikan yang ianya TANPA PEWARNA DAN PERISA TAMBAHAN. Ok berbalik kepada vitamin c tadi, saya memilih vitamin c shaklee kerana kebaikan2 berikut:

Kebaikan dan keistimewaan mengunakan Vitamin C Shaklee
  1. Time released..semulajadi tanpa bahan pengawet..sesuai utk org yg gastrik.
  2. Bio flavonoid dlm vitamin C membantu vit c jd lg aktif..klau vit e kena ade selenium...vit c perlukan Bio flavonoid...
  3. kalau demam atau selsema x perlu mkn ubat doktor. Patahkan 2 bj VITC dan telan...
  4. Maksud Sustained release tu,vit c tu akan di 'release' utk bdn scr berperingkat..let say vit tu 500mg,so,stiap 1 jam,100mg vit c akan direlease utk kegunaan bdn...
  5. Knp susah2 je shaklee cipta time release?
    Sbb vitamin c dapat diserap dgn baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.
  6. Pelepasan dalam masa 5 jam tp maintain vit c dalam darah for 12 jam. Walaupun ia larut air tp bkn masuk terus keluar, dia akan bekerja dulu dgn sel badan sebelum dia keluar. Satu fakta ttg vit C ialah badan kita xboleh simpan vit C tapi ia digunapakai dlu sblm dibuang, in this case bersamaan kita makan orn selama 5 jam, tp bkn masa tu je kita ada bekalan vit C sbb td dia kuar perlahan2.
  7. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak ade dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer. (Boleh refer sini tentang bioflavonoids.)

Saya cuma kongsikan disini tentang perbezaan vitamin c dari shaklee ni, namun pilihan tetap ditangan anda. Cuma bagi saya dalam memilih ni kita kena pilih yang terbaik dan saya dah jumpa yang terbaik untuk saya iaitu Vita C Sustained Release dari Shaklee!


Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 


Salam Ceria,

Aniszzddin


No comments:

Post a Comment