Sunday, May 6, 2012

Obesiti - Nak buat macamana ni??????

Jika anda mengalami masalah obesiti atau menghampirinya, anda tak boleh duduk diam dan pasrah. Anda harus mengorak langkah supaya masalah tidak menjadi lebih parah. Jika seseorang mengalami berat badan berlebihan, bukan sahaja nampak gemuk malah yang paling ditakuti dan digeruni, RISIKO PENYAKIT BERBAHAYA LAIN SEPERTI STROK, DIABETIS, SERANGAN JANTUNG, KENCING MANIS, DARAH TINGGI dan lain2 lagi(nauzubillah....minta dijauhkan)So apa yang anda patut buat???

Apa yang saya cadangkan untuk mengatasi masalah ini adalah jaga permakanan, luangkan masa untuk beriadah, bukan maksudnya kena jogging tiap2 hari 5km, memadai 3 kali seminggu buat senaman. Saya sendiri berjaya turunkan berat badan selepas bersalin anak kedua. Saya bersenam, jaga pemakanan dan ambil beberapa vitamin untuk menyingkir lemak dan detox. Saya senaraikan disini vitamin2 yang sesuai untuk program penurunan berat badan(weight management).


LECITHIN:
mencairkan lemak dan kolestrol

CINCH SHAKE MIX:
mengandungi nilai kalori yang rendah tetapi tinggi protein. Mempunyai leusine yang membakar lemak dan membina otot

VITALEA:
membekalkan kesemua mineral dan vitamin yang diperlukan tubuh untuk melancarkan proses badan termasukkan proses menyingkirkan bahan lebihan badan.

HERB LAX:
membersihkan usus supaya dapat bertindak cemerlang

ALFALFA:
melancarkan proses pelawasan tubuh anda

OMEGA GUARD:
meningkatkan kandungan DHA dalam susu ibu secara langsung membantu mempertingkatkan lagi kesihatan jantung dan secara langsung memberi daya ingatan yang baik terhadap ibu dan anak. Ianya juga membantu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.


Anda tak perlukan semua. Bergantung pada taraf kesihatan individu dan budget juga. Jadi, dapatkan konsultasi dari saya sebelum memborong semua. InsyaAllah saya akan syorkan pakej yg bersesuaian dengan budget dan mengikut keperluan anda. Sms/call saya 0126088399 atau email: aniszzddin@gmail.com



No comments:

Post a Comment