Monday, March 26, 2012

ESP......Sarapan yang mudah, mengenyangkan dan berkhasiat!

ESP merujuk kepada ENERGIZING SOY PROTEIN. Tengok nama jer dah boleh tekakan ESP ni ialah protein yang diperbuat daripada soya. Eh... ESP ni istimewa tau tak mcm protein soya yang lain sbb PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOYA!





Apa itu Non-Gmo?

Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Selain daripada ciri diatas tu, banyak lagi keistimewaan ESP Shaklee ni iaitu:-

membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan

Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung

Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat

kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous

indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.

Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.

Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)

Lelaki : melindungi dari sebarang penyakit kronik

Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus

Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata.

Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

Bagaimana cara bancuhan yang betul untuk ESP?

Bancuhkan 1 sudu besar ESP bersama air masak (sejuk atau air suam2 kuku) ataupun bancuh bersama milo, susu atau jus atau ape2 air favorite anda cuma jgn bancuh dgn air yang terlalu panas kerana kandungan zat protein mudah musnah pada suhu yang tinggi..



Ni ESP yang dah siap bancuh, ok saya nak minum ESP dulu. Nanti saya ceritakan kenapa protein penting untuk kita. Till then, KITA MINUM DULU!

Salam Ceria,
aniszzddin

1 comment: