Tuesday, April 11, 2017

Set ibu Hamil shaklee. Betul ke berkesan??? Atau indah khabar dari rupa???

Sebelum ni ingatkan takde rezeki nak alami sendiri pengalaman amalkan SET HAMIL SHAKLEE. Tapi rezeki Allah tu tiada siapa yang tahu. Tahun lepas, saya hamilkan Aidan Harris anak ketiga saya. Sebenarnya Aidan ni dari awal kejadian pun saya memang dah ambil shaklee. (ye lah dah SID shaklee kan) 


Selama ni saya share tentang pengalaman orang lain hari ni nak share pengalaman dan review saya sendiri tentang SET IBU HAMIL SHAKLEE ni.

Ini kisah baby shaklee saya. Alhamdulillah, baby Aidan baby yang mudah dijaga. 17 haribulan ni dah masuk 5 bulan, nak start 1st solid food dah dia. Walaupun pada awalnya terkezuttt bila dapat tau positive pregnant. Ada hikmah semuanya, senang nak mengasuh dia. Nak handle time pantang pun senang. Dan paling best, bersalinkan Aidan TANPA SEBARANG JAHITAN Hehe.....heavennya rasa.

Apa yang saya perasan kan, badan Aidan tegap, leher pun orang kata tak lembik jatuh kiri kanan walaupun dalam pantang, dapat rasa badan tu keras. Mungkin tu salah satu asbabnya juga :


set hamil shaklee

SET LENGKAP IBU HAMIL

Sejujurnya, saya boleh katakan SET HAMIL SHAKLEE banyak membantu saya sejak daripada proses mengandung sampailah proses kemuncak bersalin. Selain makananan sunnah, mak uteh topup juga dengan Shaklee sebagai pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan. Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna. Perkembangan fizikal bayi yang sihat dan untuk mengelakkan masalah seperti spina bifida etc.

#ESP
ESP ni memang saya konsisten minum dari seawal usia kandungan 4weeks sampailah dalam labour room. Lagi awal consume lagi bagus sebab mak uteh memang perlukan tenaga time pregnant sambil handle anak-anak.  Selain tu, ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal. BONUS, baby yang bakal lahir lebih cerah dan gebuuuu InshaAllah. Macam Aidan lebih cerah dr Adik beradik dia.

#VITALEA


Membantu ibu menambah zat besi sbb biasanya ibu mengandung kurang zat besi. Kurang zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam. Sepanjang ambil Vitalea, HB doctor sentiasa puji bacaan cantik walaupun tak lalu nak makan. Alhamdulillah.

#VITAMIN C
Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik. Kalau saya demam/selsema/x sihat, saya akan up kan dose 2 biji vit C. Tak perlu lagi makan panadol. Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap oleh badan. Vitamin C ni pun bagus untuk skin ibu time mengandung. 

#B-COMPLEX 
Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex mengandungi folic acid yg diperlukan oleh ibu mengandung.

#OSTEMATRIX
Yang ni adalah favourite saya. Dah berbotol2 habis sebab tiap malam akan wajib telan utk elakkan sakit2 badan, kaki kebas. So far jarang rasa kaki kebas, simpul biawak, dan rasa lebih bertenaga. Yang tak minum susu, boleh gantikan dgn OSTEMATRIX. Please remember, baby serap almost 90% kalsium ibu sewaktu mengandung .

#OMEGA GUARD
Saya ambil start dr 1st trimester minggu ke 10 kalau tak silap sbb gynea advice dah boleh start Omega Guard bagus utk perkembangan otak baby dan kandungan Omega Guard lebih baik berbanding minyak ikan seperti Neurogain. Neurogain sebotol tahan sebulan, tapi Omega Guard sebotol tahan 3 bulan. Nampak penjimatan di situ? 

Ada tak mummy yang tengah pregnant tapi rasa badan lesu je, tak bermaya, bacaan HB dan BP tak cantik, keluar masuk hospital masuk air, kena minum air gula sebab berat badan naik terlebih? Saya sendiri pengguna tegar supplement SHAKLEE suggestkan set ni utk mummy to be.

Khas pada customer yang purchase dengan saya, InshaAllah saya akan consult dan guide cara consume all supplement dengan betul sebagaimana saya sendiri amalkan sepanjang kehamilan ketiga yg lalu. Hubungi saya anis 0126088399 atau email: aniszzddin@gmail.com


Salam ceria,
aniszzddin

No comments:

Post a Comment