Tuesday, November 4, 2014

Kenali "lemak baik" yang diperlukan badan

Bila sebut lemak kita mesti fikir yang buruk-buruk kan pasal lemak ni. Tapi hakikatnya bukan semua lemak tu memberi mudarat, bahkan badan kita memerlukan lemak untuk kekal sihat. Ia dipanggil "lemak baik". Sebelum bercerita lebih panjang, mari kita sama-sama kenali fungsi lemak kepada badan kita.


omega guard


Lemak adalah komponen pemakanan yang diperlukan oleh badan kita untuk:
  1. Membekalkan tenaga dan asid lemak kepada badan supaya kita dapat melakukan kerja harian yang memerlukan pembakaran tenaga yang banyak.
  2. Lemak membantu penyerapan vitamin A, D, E, dan K (dipanggil vitamin larut lemak) dalam tubuh agar tubuh kekal sihat.
  3. Penebat suhu sejuk kepada badan supaya badan kekal dalam suhu yang normal.
  4. Sel berperanan didalam regulasi hormon tubuh seperti prostaglandin yang berperanan mengatur  fungsi tubuh yang penting seperti tekanan darah, sistem saraf, denyutan jantung,  pembuluh darah dan pembekuan darah.
Sekali lagi diingatkan lemak yang mempunyai fungsi diatas adalah LEMAK BAIK. Cakap pasal lemak baik, saya nak memperkenalkan kepada anda sumber LEMAK BAIK untuk saya dan keluarga sejak 2 tahun yang lalu selain mendapatkannya dari makananan dalam menu harian.

Ia adalah Shaklee Omega Guard yang membekalkan asid lemak omega 3 dan juga Gla Complex yang membekalkan asid lemak omega 6. 

Omega Guard shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan setiap satu sajian omega guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3.

GLA Complex pula  merupakan sumber gla (gamma lenolenik asid) yang merupakan asid lemak yg diperlukan badan dan perlu didapatkan dari makanan kerana tidak boleh dihasilkan oleh badan. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. 

Itu sumber lemak baik saya sekeluarga, anda bagaimana???? Ingin dapatkan lemak baik dari sumber semulajadi dan tingi kualiti????

ORDER SEKARANG dan dapatkan konsultasi eksklusif dari ANISVITASHOP ^_^

Hubungi saya
Call/watsapp/sms: 012 6088399
Add friends saya diFB Hairul nisah hussin
Like fanpage saya anisvitashop
Email saya di: aniszzddin@gmail.com




No comments:

Post a Comment