Thursday, September 20, 2012

Misi kuruskan badan dengan Shaklee!

Salam blogger2, rakan2 alam maya saya. Hari ni sangat teruja nak bercerita tentang usaha saya dan suami nak menurunkan berat badan. Macam biasalah kan musim2 raya ni susah nak kontrol berat badan sbb "pesta makanan" memang berlangsung secara terus menerus setiap hujung minggu tu tak campur lagi dgn yg dianjurkan oleh opis. Open house merata, kenduri kawin dan mcm2 "acara makan" yang berlangsung semperna Raya ni. Dan hasilnya berat  badan saya juga menunjukkan kenaikan hampir 2 kg.... owh tiiidaaak! Maka saya dan suami pun mulalah merancang utk memulakan misi menurunkan berat badan..... saya syorkan kepada suami SET KURUS SHAKLEE yang mengandungi LECITHIN, ALFALFA/HERBLAX DAN CINCH. Cuma saya ganti CINCH tu dgn ESP.

Inilah rupanya SET KURUS tu. Ok kepada yang baru pertama kali tgk saya perkenalkan fungsi setiap satu ni ye. Tapi sebelum tu saya nak terangkan serba sedikit tentang cara berdiet yang betul agar badan kita masih mendapat nutrisi yang cukup walaupun kita sedang berdiet dan juga yang penting kita tak merosakkan otot badan kitika berdiet.

Secara ASAS untuk menurunkan berat badan kita mesti melalui 3 proses iaitu:

DETOKS -  Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeLum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum. Supplement yang saya dan suami amalkan ialah herblax dan alfalfa. Menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Alfalfa juga mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol! 

MEMECAHKAN LEMAK - Untuk pecahkan lemak yang sedia ada dan baru ada hehe saya pilih lecithin kerana ia selamat untuk bf mum mcm saya. Lagipun lecithin bukan sahaja "pengimulsi lemak yang terkemuka" tetapi berfungsi dalam merendahkan kolestrol dalam darah. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Akhir sekali saya dan suami ambil protein untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Ada pelbagai sumber protein yang boleh diperolehi tetapi saya pilih Cinch untuk suami kerana ia diperkaya dengan Leucine yang memelihara otot semasa pembakaran lemak. Ini penting kerana protein sepatutnya digunakan untuk membina otot dan ototlah yang menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. Dan untuk saya semestinya ESP kerana ia bukan sahaja sumber protein yang membantu saya mengatasi rasa lapar tetapi juga untuk kecantikan kulit..... (hihi....pompuan xleh lari dari topik cantik ni). 

Ok sekian saja perkongsian saya untuk misi kurus kami. saya akan update resultnya sebulan dari sekarang (InsyaAllah testimoni bergambar). Doakan kami berjaya ye! Oh ye lupa berat saya skrg 60kg aritu 58kg je huhu.... en hasben lak 95kg.  Sayanak turunkan 2 kg jer tapi my hubbu kena turun dlm 20kg tu. Nantikan entry saya bulan depan k.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya aniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin




No comments:

Post a Comment