Friday, September 21, 2012

Keracunan Makanan & bagaimana Performance Drink membantu

Hari Isnin yang lalu otw balik dari cuti2 malaysia ke Penang, kami sekeluarga singgah di hentian R&R Tapah utk lunch tapi disebabkan terlalu ramai manusia bercuti-cuti Malaysia maka saya dan hubby amik keputusan utk beli jer makanan yg ringkas mcm roti dan air kotak. Nak dijadikan cerita Auni nampak nugget dan sausage yg dijual kat gerai2 kat situ so saya pun beli lah beberapa cucuk walaupun tak berapa berkenan tapi sbb anak dah mintak takut kempunan plak. Akibatnya Auni kena keracunan makanan, mlm tu sampai umah dia terus munth2 pastu menangis ckp sakit perut, saya dan hubby bergegas ge klinik dan mmg sah dia kena keracunan makanan. Sampai lembik sbb asyik muntah berterusan.  Ok taknak cerita pjg pasal Auni ni, apa yg saya nak share ialah macamana PERFORMANCE DRINK SHAKLEE (PD) membantu saya mengembalikan tenaga Auni selepas lembik sbb asyik muntah je. Mmg saya pernah baca pengalaman pengguna2 tegar shaklee tentang fungsi performance drink ni tapi sekarang saya dan ada pengalaman sendiri. Kalau selalu air garam yang doktor bagi tu bdk2 mmg tak suka tapi PD ni auni boleh minum dan dia cepat segar. Tak lah lembik sangat nak lah jugak dia layan adik dia main skit2. Lega saya rasa. Memang tak rugi stanby PD ni kat rumah blh gak digunakan waktu kecemasan mcm ni. Saya mmg minum PD ni campu dgn ESP dan Mealshake utk berdiet tetapi kekal bertenaga dan hubby mmg minum PD ni lepas blk jogging. Dan skrg saya mmg akan jadikan PD ni pengganti garam bila ada kes keracunan makanan kat rumah. Kepada yg baru nak mengenali PD ni saya sharekan info pasal PD ni kat sini.



Shaklee Performance Drink ® secara klinikal terbukti menghidrat lebih baik daripada air. Ia juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyediakan lebih banyak tenaga berbanding dengan minuman penghidratan terkemuka. Campuran electrolit kami yang eksklusif OPTI-LYTE ditambah dengan campuran  karbohidrat yang unik, memberikan tenaga segera dan berterusan dan menyokong penghidratan optimum.
 

Terbukti Secara Klinikal
Ujian klinikal yang dijalankan terhadap golongan  atlet menunjukkan bahawa Performance Drink  Shaklee:
  1. Mengurangkan kehilangan bendalir untuk penghidratan yang dipertingkatkan
  2. Mengekalkan tahap glukosa darah untuk mengekalkan output tenaga dan meningkatkan stamina
  3. Meningkatkan daya tahan untuk prestasi olahraga yang lebih baik

Tiada perasa tiruan, pemanis, atau pengawet yang ditambah

 Terbukti Secara Klinikal

Shaklee Performance Drink ® mengekalkan Tenaga!
Lebih banyak tenaga! Daya ketahanan yang lebih! Meningkatkan tahap prestasi ketika latihan.


Performance Drink ni didatangkan dalam bentuk serbuk. Cara penyediaannya mudah macam nak buat minuman glucose untuk anak tu, cuma campurkan dengan air. Paling sedap air sejuk. Memang lalu kat tekak tu sedap jer.  Takyah tunggu sampai kena keracunan makanan baru nak cuba sekarang pun blh ia lebih baik dari minuman isotonik yg ada kat pasaran tu.Terima kasih kerana sudi membaca! Banyak2 terima kasih kalau sudi mencuba!  

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin

No comments:

Post a Comment