Friday, May 18, 2012

Testimoni Nutriferon - immune booster

Saya kongsikan disini satu lagi produk hebat dari SHAKLEE dan bagi saya sekeluarga "a must have" produk sbb sejak berkenalan dengan shaklee ni saya suka sume benda2 yg SELAMAT, SEMULAJADI, BERKESAN. NUtriferon ni mmg berkesan. Semalam saya tetibe jer rasa mcm nak demam, idung berair dah nak mula kena selsema. So apa saya buat??? Balik dari ofis saya terus jer bancuh sepeket nutriferon dan minum. Malam tadi sebelum tidur telan 2 biji Vitamin C dan pagi ni ALHAMDULILLAH tak jadi demam dan selsema tu dah tak terasa. Rasa sangat happy sbb takyah tambah kuantiti drug yg dah ada dlm badan ni.(Ye lah dulu sikit2 telan panadol, ubat selsema semua tu ada dadah dan akan tinggal lama dalam dlm badan kita, tak caya??? refer cni)Jom kita baca apa kata mereka2 yg dah cuba NUTRIFERON ni.

- Nutriferon (Shaklee powerful immune booster product!)


Nutriferon telah dihasilkan oleh seorang doktor dari Jepun iaitu ,Immunologist Dr. Yasuhiko Kojima. Malah, produk ini memang dihasilkan di Jepun, sebelum dihantar kepada cawangan Shaklee lain di seluruh dunia. Ianya bagus untuk mengukuhkan sistem imun kita. Ianya selamat diambil oleh semua golongan termasuk ibu yang menyusu dan mereka yang mempunyai masalah immune system, kerana ianya dihasilkan daripada extrak botani.Pentingkah Perisai (Immune Booster)?Sejujurnya, saya memang tidak gemar mengambil antibiotik. Jika diberi oleh doktor sekalipun, saya akan cuba elakkan pengambilan antibiotik tersebut, dan cuba meningkatkan pengambilan dos vitamin C, beserta kerap minum air suam. Kali terakhir saya mengambil antibiotik (itu pon ter-paksa rela!) adalah ketika selepas menjalani pembedahan Surgical Incision and Drainage (Surgical I&D), disebabkan oleh Breast Abscess.Untuk anak-anak pon sama. Setiap kali mereka demam, saya tidak akan berikan antibiotik. Sebaliknya, saya akan pastikan mereka tingkatkan pengambilan vit-C dan minum air masak. Ketika masih menyusu badan, sayalah yang akan ambil lebih Vit-C.Kali terakhir anak sulung saya makan antibiotik (setakat hari ini), ialah ketika beliau warded taun lepas, sebab cedera di dahi. Itupon tidak habis, sebab dia tak boleh nak telan antibiotik itu. Siap muntah balek semuanya. Nampak sangat tak biasa makan antibiotik.Manakala, si adek pula, Alhamdulillah, kalau tak silap ingatan saya ini, Hannah belum pernah makan antibiotik sehingga kini (berumur 2 tahun 6 bulan). Saya akui, dengan izin Allah, dan dengan berkat menyusu badan secara eksklusif 6 bulan pertama, Hannah amat jarang demam walaupon mendapat suntikan imunisasi. Jika demam pon, tidak berpanjangan. Dua tahun pertama kehidupannya, saya yakin, antibodinya diperkuatkan melalui khasiat yang diperolehi dari susu ibu.Bukan mahu berlagak sombong, dengan tidak mahu mengambil antibiotik. Sekiranya keadaan memerlukan, saya pasti akan ambil untuk diri sendiri, dan berikan pada suami & anak-anak. Namun, jika masih boleh dibendung, adalah lebih baik kita atasi dengan cara semulajadi, yakni melalui pengambilan vitamin - makanan kepada sel kita.

(1) Testimoni NutriFeron: Bayi menyusu badan tetapi demam berpanjangan.

Baru2 ini seorang customer ibu , seorang guru di salah sebuah sekolah di Kuala Lumpur... cikgu Nani. Beliau mengadu dengan ibu bahawa anaknya telah mendapat selsema dan berlarutan melebihi seminggu iaitu 9-10 hari . Ibu mana yang tidak risau apabila anaknya sakit dan lambat beransur baik? Maka oleh kerana pengambilan 2 biji vitamin C sehari tidak memberi kesan ke atas anaknya maka ibu menyarankan cikgu Nani mengambil Nutriferon as "immune boster". Alhamdulillah setelah mengambil 2 peket , selsema anaknya reda.

Seandainya seorang ibu itu mengambil sepeket Nutriferon maka pengambilan vitamin lain boleh diabaikan pada hari tersebut.Walaubagaimanapun ibu hanya akan menyarankan ianya diambil setelah mendapati pengambilan vitamin C tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi. Ianya boleh diambil oleh ibu2 yang menyusu dan menghantar anak mereka ke pusat atau rumah penjagaan, ini kerana pengambilan sepeket seminggu Insya Allah membantu antibodi anak menjadi lebih kuat dalam menghadapi cabaran pelbagai virus penyakit yang dibawa oleh kanak2 lain di pusat penjagaan kanak2 tadi.
* Sumber Asal : Anakku Wiraku.


(2) Testimoni NutriFeron: Resdung, jerawat dan kudis berair di kaki.


Berikut pula ialah testimoni daripada salah seorang pengguna NutriFeron, tentang bagaimana dengan pengambilan vitamin yang istiqamah, dan dengan izin Allah, penyakit resdung dan kudis berair di kaki yang beliau hadapi telah sembuh.
Saya mengenali seorang teman ini melalui dunia blog juga. Beliau meminta konsultasi mengenai penyakit yang beliau hadapi. Beliau mengidap resdung, maka kesannya wajahnya berjerawat dan mempunyai masalah kudis berair di kaki beliau. Beliau terpaksa memakai stokin ke pejabat bagi memastikan kakinya tidak kelihatan sakit yang ketara. Banyak produk yang telah beliau cuba namun tidak berhasil.


Beliau mula mendapatkan produk Shaklee pada penghujung bulan Mei yang lalu. Beliau mula consume dengan sangat berhemah mula pada bulan Jun. Saya menyediakan beliau jadual pemakanan agar pengambilan supplement beliau teratur dan dapat melihat kesan mengikut hari yang saya nyatakan.Beliau mula mengambil ACE, ESP, zinc, herb lax, ostematrix, alfalfa dan vitalea.Setelah sebulan beliau mula merasa berpuashati... walaupun pada dasarnya kulit badan kita memerlukan 90 hari untuk benar2 recover tetapi tubuh beliau mula menunjukan kesan yang sangat positif.Lumrah manusia biasa, andai bagus jika dapat cepat recover dari sakit yang dihidapi. Maka saya mengesyorkan beliau mengambil nutriferon. Mengapa sedemikian? Ini kerana nutriferon adalah berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster.Setelah beliau mengambil 3 sachet nutriferon, kudis kakinya yang berair terus kering dengan sangat cepat. Beliau sangat gembira dan menelefon saya semalam untuk memaklumkan perkara ini.

* Sumber Asal : Anakku Wiraku.


Ia didatangkan dalam bentuk paket yang senang dibawa ke mana2..

credit :genkimomma

Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

Email : aniszzddin@gmail.com
SMS/ WhatsApp : 012 6088399
Facebook Fanpage : anisvitashop

Anda juga boleh nikmati harga istimewa dari saya!

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Blog List

SHOUTBOX