Tuesday, May 1, 2012

Kenapa saya pilih Shaklee sebagai bisnes saya?

Saya baru jer berjinak-jinak dengan SHAKLEE ni. Semuanya bermula bila anak saya a'isy taknak minum susu formula langsung dan susu saya dah tak cukup untuk dia. So saya pun bercerita dengan bff saya yg kebetulannya Shaklee member. Dia pun suggestkan kat saya vitamin2 yg sesuai untuk ibu2 yg menyusukan bayi mereka. Saya pun cuba sbb saya mmg suka makanan2 tambahan ni hehe. Sebelum ni pun saya mmg ada ambil beberapa vitamin jenama lain tapi beralih kepada SHAKLEE sebab SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI. Tak kenal maka tak cinta, itulah pepatah yang plg sesuai untuk saya dan shaklee ni. Setelah saya sendiri cuba, saya mula kongsikan dengan keluarga dan kwn2 rapat tentang kebaikan produk shaklee. Saya bagi jer diorang beli guna ID saya so dapat harga member. Hasil belian mereka saya terima bonus secara tak langsung daripada shaklee. Lepas tu saya terus jatuh cinta untuk seruis "bershaklee" ni (jadikan side income). Saya pun set up lah blog ni, pages di fb dan guna segala mcm lah marketing tools yg wujud kat dunia ni. Promot guna mulut toksah ckp lahkan hehehe sbb saya mmg suka berckp. Ok berbalik kepada alasan kukuh untuk saya buat SHAKLEE ni ialah sbb saya terjumpa tips dari Irfan Khairi diblognya. Jom kita tengok.


Here’s 5 tips from IK:

1) Target “baby boomers” mereka yang ramainya tidak effected dengan economy meltdown. Mereka adalah dalam lingkungan umur 50+

2)Target produk “affordable” dan bukan “luxury”. Sesuatu yang mampu dibeli dan bukan sesuatu yang untuk kemewahan. ~ semua produk shaklee affordable

3)Mulakan perniagaan yang berkos rendah - kos permulaan dan overhead rendah. The best is Soho (small offcie, home office) seperti perniagaan Internet atau pun perniagaan perkhidmatan. ~ masa saya mula2 buat shaklee ni modal cuma RM75 jer!

4)Produk kesihatan (health & wellness) akan berada dalam permintaan tak kira ekonomi jatuh/naik ~ yg ni mmg betul sbb saya sendiri camtu

5)Produk-produk organik juga antara trend baru perniagaan yang akan boom ~ shaklee mmg semulajadi

Cuba tgk point 2-5 tu. Haaa perasan tak??? Tak perasan lagi??? Tu sume ciri2 perniagaan yg sedang saya ceburi ni......SHAKLEE.....PRODUK AFFORDABLE-KOS PERNIAGAAN RENDAH-PRODUK KESIHATAN-PRODUK ORGANIK!!!.

Saya taknak membebel pjg2 kat sini. Kalau anda rasa berminat dan ingin bela nasib keluarga terutamanya suri2 rumah boleh la sms 012-6088399 atau email saya aniszzddin@gmail.com. Macam ustazah Siti Norba'iyah cakap ANDA BUAT ANDA DAPAT!!!!

Cheers,
aniszzddin

No comments:

Post a Comment