Monday, April 9, 2012

Breastmilk vs formulamilk !

Sebagai seorang ibu kita mesti mahu yang terbaik untuk anak2 bermula dari dalam kandungan lagi. Salah satu perkara yang dititikberatkan ialah pemakanan anak kita. Oleh itu saya sudah berazam untuk menyusukan anak2 saya sehingga 2 tahun. Saya memang dan buat persediaan apabila disahkan hamil. Saya mmg dah mula ambil suppliment, banyakkan membaca tentang penyusuan agar saya betul2 bersedia untuk menyusukan baby saya dan pada masa yang sama keluar bekerja. Alhamdulillah kedua-dua anak saya membesar dengan susu ibu. Saya memang obses dengan susu ibu ni sebab terlalu banyak kebaikannya. Bukan sahaja untuk bayi itu sendiri tetapi untuk si ibu juga. ok lah taknak membebel panjang2, kita tengok graf perbezaan susu ibu dan susu formula kat bawah tu. Semoga terbuka pintu hati bakal2 ibu atau ibu2 yg tak pernah susukan anak2nya untuk susukan bayi mereka selepas ini.



Banyakkan perbezaannya? Itu dari segi kesihatan dari segi perhubungan pula, saya secara peribadinya merasakan bahawa dengan mengamalkan penyusuan susu ibu ini, anak2 saya sangat rapat denagn saya dan pengalaman itu mmg sgt berharga dan buat saya bahagia.

Salam Ceria,

aniszzddin

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Blog List

SHOUTBOX