Saturday, February 11, 2012

Mengapa ia penting untuk ibu menyusu & wanita hamil mengambil suppliment dan mengamalkan pemakanan sihat???

Berikut ialah fakta tentang susu ibu,

"Susu ibu bukan sahaja menjadi satu sumber pemakanan: ia juga boleh mempengaruhi perkara-perkara seperti sistem imun, IQ, dan tabiat makan yang sihat dan sumber makanan yang lengkap untuk bayi. Susu ibu mempunyai semua nutrien yang diperlukan oleh bayi anda. Susu yang terhasil bergantung kepada diet si ibu dan kekerapan sesi penyusuan."

Apa yang saya nak tekankan ialah ayat yang last tu "Susu yang terhasil bergantung kepada diet si ibu" ini bermaksud bahawa apa yang si ibu makan akan dapat kepada anak yang menyusu itu. Ini termasuklah sumber vitamin yang ibu ambil akan terus dapat kepada bayi. Rujuk SINI untuk fakta2 tentang susu ibu.

Saya juga mengamalkan pengambilan vitamin kerana saya salah seorang ibu yang menyusukan bayi secara eklusif dan pada masa yang sama saya bekerja. Saya mengamalkan BREAST FEEDING SET yang mengandungi:-

Vita-Lea Iron Formula/multivitamin

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak .pengambilan zat besi dalam menu harian membantu si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.

b) B Complex
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapatmelahirkan wajah ibu yang cantikberseri dan tidak kusam.
c) Vitamin C
Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu. ...dan bagi ibu2 yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah,insya allah akan mudah sembuh...satu lg kesannya kulit makin bersih, cerah & cantik kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.
d) Alfalfa
Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik pd baby..susah nak kena kembung.Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang.

Umur anak saya sekarang 1 tahun 4 bulan tapi susu saya masih banyak. Setiap hari saya akan perah susu untuk bekalan A'isy. Jika anda juga seperti saya inginkan yang terbaik untuk anak anda boleh sms/call anis 012-6088399 atau email:aniszzddin@gmail.com untuk dapatkan pek percubaan pada harga istimewa dan konsultasi percuma. 10 pelanggan pertama layak mendapat hadiah percuma!

Salam Ceria,
aniszzddin

No comments:

Post a Comment