Monday, January 2, 2012

Tahun Baru Gaya Hidup Baru!!

Selamat tahun Baru semua! Semoga tahun 2012 ini menjanjikan kehidupan yang lebih sempurna dan kita dikurniakan kesihatan yang baik. Bila sebut je pasal Tahun Baru mesti cerita pasal azam baru dan kebanyakan orang akan berazam untuk menambah kekayaan atau berjaya dalam karier. Tapi saya selain daripada nak kaya dan nak berjaya azam saya ialah nak lebih sihat. Oleh itu saya mula menitikberatkan tentang pemakanan saya. Saya akan sediakan menu yang sihat untuk saya dan keluarga dan juga saya mengamalkan pengambilan vitamin dan vitamin pilihan saya semestinya dari SHAKLEE! Biar saya cerita skit mengenai shaklee ni.

Vitamin dari shaklee dan serba sedikit tentang penemuannya.

Tahukah anda, pada 1915,Dr Shaklee telah mencipta multivitamin pertama didunia dan pencuci terbaik (Basic H) hasil daripada gabungan ciptaan sains dan alam semulajadi..
Shaklee telahpun 55thn berada di pasaran.. Bagi saya, memilih jenama ini merupakan langkah bijak... a right start to a good nutrition..

Kenapa shaklee?

3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat, berkesan dan semulajadi (mesra alam)

Vitamin yang saya amalkan ialah:-





vitalea ,B-Complex, Alfalfa,Vitamin C ~ yg ni dari breastfeed set

Vitamin E ~ ni tambahan untuk kebahagiaan rumah tangga dan maintain cantik hehe

Licithin ~ ni untuk maintain saiz hehehe. Ianya sesuai untuk bf mama.

Bulan ni adalah bulan kedua saya consume vits shaklee(ye masih baru ye) tapi saya dah rasa kesannya dan saya sangat berpuas hati. Husband dan anak2 saya pun saya bagi makan vits shaklee.

Vitamin yang husband saya ambil:-




Vitalea, B-Complex, Vitamin C ~ yg ni dari Optimum Set (sama mcm saya ambil cuma takde Alfalfa)

Ostematrix ~ sbb hubby selalu sakit2 belakang so mmg kena mkn calsium n magnisium ni.

Vitamin ynag nak2 saya ambil:-



Chewable Vitamin C ~ sbb auni dah pegi tadika so mmg senang nak kena selsema n batuk. Jadi penting amik vit c ni.

Omega Guard ~ ni penting untuk perkembangan otak

Meal Shake ~ Ni sabagai makanan segera auni n a'isy breakfast pagi2 campur ngan susu diorang.

Alhamdulillah setakat ni kami sekeluarga sihat dan anak2 saya suka dengan suppliment yang saya bagi kat diorang. Dan bagi saya berbaloi spent duit skit untuk suppliment2 ni sbb hasilnya mmg berbaloi-baloi.

Anda bagaimana? Nak tingkatkan kesihatan keluarga anda?


Jika ada yg berminat utk mencuba vitamin/ produk Shaklee ni, anda bolehlah hubungi saya ya di 0126088399 atau email ke aniszzddin@gmail.com.Anda juga boleh dapatkannya pada harga diskaun yg cukup2 istimewa.

No comments:

Post a Comment