Friday, December 16, 2011

Lecithin buat mama "HOT"

Hari ni happy sangat maklumlah dikhabarkan dengan berita gembira. Nak tau berita apa? Jiran sebelah datang rumah tanya mcm mana saya boleh kurus? Apalagi saya pun senyum sampai ketelinga. Inilah penangan LECITHIN. Saya ambil LECITHIN ni bulan januari sekarang baru sebulan setengah tapi dah nampak hasilnya. Jiran saya perasan saya kurus sbb nampak saya pakai baju kebaya. baju tu mmg baju lama tahun 2005, masa tu anak dara tapi sekarang dah anak 2 boleh pakai balik. Sapa tak gumbira kan??? Cuma bila org lain pun perasan perubahan kita lagilah GEMBIRA terlebih. Kat bawah ni saya share skit tentang LECITHIN ni dan kebaikan2nya untuk badan kita. Manalah tahu anda memerlukannya> Tak semestinya nak kurus je kan? Benda bagus mmg banyak kebaikannya.





Lecithin adalah gabungan kolina, inositol dan asid lemak penting yg lain.

FAEDAH LECITHIN

- Membersihkan saluran darah
- Sebagai pengemulsi lemak dalam salue darah semula jadi yang power!
- Mengawal penggumpalan platlet darah.
- Menggalakkan metabolisma lemak.
- Mencairkan lemak – turunkan paras kolesterol.
- Mengelakkan nyanyuk.
- Mencergas dan mencerdaskan otak.
- Menggalakkan penyerapan vitamin ADEK.
- Mengawal kehilangan air oleh kulit.
- Menjaga kesihatan membran sel.
- Menjaga kesihatan saraf.
- Penting dalam penghasilan hormon.
- Untuk rambut yang sihat.

SUMBER MAKANAN YANG TINGGI LECITHIN
- Soya
- Telur

Lecithin Shaklee dibuat dari soya.

SIAPA YANG BOLEH MENGAMBIL LECITHIN?

- Mereka yang nak kurus termasuk ibu menyusu.
- Pesakit diabetes dan buah pinggang.
- Penderita stroke.
- Mereka yang kolesterol tinggi.
- Mereka yang mengalami inflamasi.
- Mereka yang sukar tidur.

KESAN KEKURANGAN LECITHIN

- Rambut gugur
- Tidak dapat fokus dengan baik
- Sering sakit dan mengalami keradangan.

Nak tahu mcm mana saya mkn LECITHIN sampai boleh turun berat badan? Sms/call 0126088399 atau email aniszzddin@gmail.com saya dengan rendah diri dan senang hati sedia kongsi rahsianya. Anda juga boleh dapatkannya dengan harga istimewa dari saya.

Salam Ceria,
Aniszzddin

No comments:

Post a Comment