Saturday, October 13, 2012

Basic H - Fungsi dan kegunaannya.

Basic H terkenal dengan gelaran cecair seribu guna.Kepada yg baru pertama kali mendengarnya sedikit info tentang Basic H ni.




 Shaklee Basic H ni merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960... cube kire dah brape tahun dah.. hmm jadi tak hairanlah jika ia glamour dikalangan pengguna2 setia produk shaklee ni. Memang bagus dan berbaloi sbb ianya ada 1001 kegunaan.


1-Boleh digunakan untuk cuci sayur dan buah2an sebelum masak dan beri anak makan.



2. Digunakan untuk cuci luka atau melecur dan ianya buat luka /lecur cepat kering.

3. Digunakan untuk membersihkan meja makan rumah dan rak dapur supaya semut tak memenuhi ruang tersebut.

4. Digunakan untuk pastikan sinki tak tersumbat.

5. Digunakan untuk mop lantai dalam keadaan nak cepat.

6. Boleh guna air basuhan Basic H untuk siram pokok yang hidupnya segan mati tak mahu supaya ia segar semula.

7. Boleh gunakan basic H buat tuam kepala anak bila mereka demam sbb ia menyerap haba 3 kali ganda dari air biasa.




8. Boleh mandikan anak dengan basic H bila mereka kena gatal2 atau gigitan serangga.


9. Gunakan basic H untuk halau cicak dan serangga (spray je kat tpt yg banyak cicak ngan lipas, lepas tu mmg diorang dah taknak dtg dah).

10. Gunakan Basic H untuk keluarkan gula2 getah yang melekat pada baju atau pakaian anak2 dengan senang sekali.

11. Gunakan Basic H untuk lap cermin rumah supaya lebih bersih dan bersinar.

12. Basic H bagus digunakan untuk mencuci botol susu anak serta lampin pakai semula [ cloth diaper] dengan lebih bersih. Ianya selamat sbb 100% naturak non toxic.


ha banyakkan kegunaan basic H tu, tapi ada satu yg saya sgt suka iaitu boleh guna utk cuci ikan keli. Mmg senang nak keluar lendir dia tu. 

Ada byk lagi kegunaan yg saya tak senaraikan kat sini, kalau nak tahu kena lah cuba. Sebotol Basic H tu boleh tahan lama.Harganya pula memang berpatutan sbb dah tak payah nak beli 2-3 botol bahan yg berlainan utk pelbagai kegunaan, Basic H boleh buat semua. Dan bagi anda yang ada baby kat umah Basic H mmg sangat sesuai sbb ianya non toxic makan ianya SELAMAT sbb SEMULAJADI dan terbukti BERKESAN. Tak hairanlah Rumah Putih a.k.a WHITE HOUSE gunakan Basic H.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Blog List

SHOUTBOX