Friday, September 28, 2012

Kolagen - Pilihlah yang terbaik

Apa itu kolagen??? Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, mata, ligamen, sendi, otot, kuku, tendon, gusi dan saluran darah.


  • Kolagen banyak membantu kesihatan dan kecantikan, mengekalkan badan yang muda, anti penuaan, mencegah penyakit dan meningkatkan kesihatan badan.

 Ok tadi kita dah baca serba sedikit mengenai kolagen, sekarang saya nak cerita tentang KOLAGEN TERHEBAT DIDUNIA ( over kan??? hehe) sebenarnya saya yang rasa ianya adalah kolagen terhebat didunia sbb ini satu2nya kolagen yg saya ambil..... saya tak kata brand lain tak bagus ye.... jgn salah sangka. 


Kolagen yang saya maksudkan ialah Collagen Powder Shaklee. Kenapa saya kata ianya terbaik didunia? Ha saya kongsikan kat bawah ni. Jemput baca....

 Apakah keistimewaan Collagen Powder Shaklee ni?

 Diperbuat dari sumber kolagen terbaik ~ Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. 

Penyerapan unggul~ Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Keberkesanan yg maksimum dgn campuran 7 ramuan utama utk meningkatkan keberkesanannya ~ Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Sentiasa selamat, berkesan & semulajadi ~ Dan yang paling utama, Ramuan serbuk kolagen adalah 100% tulen, semulajadi, selamat, tiada gula, tiada bahan pengawet dan pewarna.

 Siapa yang boleh mengambil Kolagen??

1-Mereka yang sentiasa mementingkan kecantikan dan kesihatan 

2-Warga emas yang mengalami sakit2 sendi 

3-Wanita sihat yang ingin memelihara kulit, kuku, rambut, sendi, mata

4-Lelaki sihat yang mementingkan kesihatan dan penampilan

Adakah Collagen Powder Shaklee selamat untuk IBU MENGANDUNG dan MENYUSU?

Secara asasnya, kolagen selamat malah diperlukan untuk menjaga kulit agar tidak mengalami rekahan (stretch mark) bagi wanita hamil. Namun, ibu-ibu harus berwaspada pada bahan-bahan yang digunakan, kerana ada bahan yang tidak sesuai untuk ibu mengandung dan menyusu. Malah, harus tahu juga bahawa produk2 kolagen ni tidak diuji terhadap wanita hamil dan menyusu. Oleh itu, ibu-ibu kena periksa dulu apa bahan yang digunakan, bukan sahaja kolagen tapi apa2 jua makanan tambahan yang ingin diambil.. Contohnya dalam Collagen Powder Shaklee ni mengandungi sejenis herba bernama Pfaffia yang tidak sesuai untuk wanita hamil kerana ia memberi kesan kepada hormon mengandung. Tapi jangan risau, ibu mengandung boleh menggunakan Collagen sebagai masker.

Untuk tahu lebih lanjut ttg kesan kolagen keatas wanita yg menyusukan blh email atau sms saya personally, saya akan kongsikan ye! Alhamdulillah kolagen powder ni sekarang dah jadi kwn baik saya kerana kesannya dan dgn izin Allah juga!

Jika andaberminat untuk mendapatkan produk shaklee atau ingin tahu lebih lanjut tentang mana2 produk sila hubungi saya dianiszzddin@gmail.com SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FB anisvitashop dan klik like fanpage anisvitashop.

Salam ceria,
Aniszzddin






No comments:

Post a Comment